ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

My Exchange Banner

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Outright online bookkeeping for just $9.99 / mo!

Tuesday, May 27, 2014

PUISI : SALAHKAH RINDU INI PADAMU....

Unknown | 5:01 AM | | | | | Best Blogger Tips

Do You Like This Story?



AdilanClub:Breaking news, is the best for news

 

Salahkah Rindu Ini Padamu....

Bening2 halus menetes jua
puas kucuba menahannya
puas kucuba hindarinya
namun di luar kemampuanku
mau berapa banyak lagi tetes hujan yang turun di sudut hitam mataku?

Aku sendiri tertanya-tanya
bagaimana airmataku bisa mengalir
Kenapa?
aku tak tau harus bagaimana?
tak bisakah kau sedikit peka terhadapku?  

Disini aku terdiam memikirkanmu
Kau tau, di sini aku merasa lelah dan juga perih
seupaya melakukan yang terbaik 
cuba selami,cuba terokai hatimu
agar bisa ada sekelumit ruang untuk ku 

Mendekatimu tak seharusnya ingin memilikimu
menyayangimu bukan bererti kau milikku
saling mencintai bukan bererti akan berjodoh
tapi semua itu perjalanan hidup
yang mesti kita alami, sampai kau menemukan cinta sejatimu

Salahkah rindu ini padamu 
salahkah sayang ini padamu 
salahkah ku abadikan segalanya pada bait-bait puisiku
hanya itu saja yang bisa mampu kulakukan
keberanian dan hak yang aku miliki

Maafkan egoku, yang tak mengerti perasaanmu
kerana semakin berat kaki ini tuk melangkah 
meraih cintamu
bukan maksud hati untuk sakitimu
Kerana kamu pernah jadi inspirasi terindahku

Maafkan aku yang mencuba untuk mencari celah dalam hatimu
yang mungkin telah terkunci untukku
aku hanya bayang hitam, yang tak pernah kau perdulikan
sepertinya aku tak mampu buktikan apapun kepadamu
Kerana bias matamu semakin tertutup



Photobucket



0 comments:

Post a Comment

Recent Comments

Blogger Gadgets